"Usul bubar DUN"-Nizar akan mengadap sultan Perak



Sidang Dewan telah berakhir, dan Tuan Speaker akan mengadakan Sidang Media Khas di Bangunan DAP yang berdekatan, semua tumpuan kini beralih ke Pejabat DAP 50 meter dari Bangunan SUK. Selepas itu Nizar akan mengadap Sultan..untuk mohon sembah derhaka BUBAR DUN PERAK..!


10.31am: Sivakumar is now heading towards the DAP headquarters nearby where he will be holding a press conference to explain the next course of action.


10.30am: The speaker has adjourned the historic assembly meeting. Sivakumar will now have to present the motions to the Sultan of Perak for further action.


10.25am: The second motion to dissolve the state assembly was also mooted, debated and passed unanimously.


10.23am: The first motion was passed unanimously. Every present Pakatan representative shouted 'setuju' (agree) when a vote was taken on the motion.


Let's one for all and all for one ,....bukan untuk negeri Perak saja tapi untuk seluruh rakyat Malaysia dan untuk kesejahteraan seluruh rakyat yang dahagakan keadilan dan kemerdekaan sebenar-benarnya.


Satu bab terbaru dalam " Hari Ini Dalam Sejarah, 3 Mac 09 di Ipoh Perak ". untuk dikenangi dan diingati buat selama-lamanya di tanahair kita yang kita cintai, bermula hari ini
Posted by albanjari at 10:46 AM 1 comments Links to this post

http://politikbanjar.blogspot.com/2009/03/8-zamry-vs-nizar-crisis-sidang-dun.html
Sidang Paling Bersejarah dalam DUN di negeri Perak ! Takbir..!! Let's name the fortunate tree as " Pokok Demokrasi " atau " Pokok Keadilan untuk generasi akan datang..!
10.25am Usul kedua - membubarkan DUN - diluluskan dengan sebulat suara. 10.23am Usul pertama yang dibentangkan sebentar tadi - menyatakan undi percaya kepada menteri besar Pakatan Rakyat, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin - diluluskan dengan sebulat suara. 10.18am Speaker DUN memulakan bicara dengan meminta semua yang memerhatikan perjalanan sidang itu diam sebagai tanda hormat. 10.15am Sidang tergempar DUN diadakan di tempat letak kenderaan diadakan juga di depan Bangunan Perak Darul Ridzuan setelah bangunan tersebut - yang menempatkan dewan itu - ditutup.


sumber : albanjari online

1 comment:

jrajster said...

better preserve the tree. in another 100 years it will tell Malaysians the story of democracy similar to the tree in Malacca where Parameswara was resting.
What e co-incidence Parameswara and Siva referred to the same power.