Alahai si luncai


Sekarang ni kecoh di sana sini. kedai kopi dan penuh sesak dengan Pak Haji-Pak Haji dan mat-mat santai yang tengah bersyarah dan berpidato. ada yang berdebat. apa tidaknya. Si Luncai yang terjun dengan labu-labunya tak sampai ke pengkalan. Niat di hati nak peluk gunung BN tapi terpijak jerat. Itulah akibatnya kalau dah dalam hati tak berapa ikhlas nak berjuang. Apa pun sudah sah yang ADUN Changkat Jering dan ADUN Behrang terlepas jawatan masing-masing. yang dikejar tiada dapat yang dikendong berciciran. Orang-orang dalam BN jangan rasa hebat dengan apa yang ada. Kuasa Allah lagi besar. Tuhan dah tahu awal-awal lagi permainan politik BN. Hasilnya inilah akibatnya.

Sekarang ni maka bersiap sedialah untuk perlawanan yang seterusnya di Changkat Jering dan Behrang. Dari Permatang Pauh, kita ke Kuala Terengganu dan Gempur habis-habisan Changkat Jering dan Behrang.

Sebenarnya orang-orang dalam UMNO - BN pelu sedar dan bangun dari mimpi. jangan lagi di tipu oleh BN. Tak rasa malu ke asyik ditipu dan digula-gulakan dengan macam-macam projek. Janji-janji yang ditaburkan sewaktu di Kuala Terengganu dan Permatang Pauh masih lagi janji tinggal janji. Inilah budaya UMNO yang memang suka berjanji dan menggunakan seluruh jentera kerajaan. Banyak lagi pembohongan-pembohongan yang dilakukan oleh BN.

Fikirlah sendiri. Cuba selidik balik kronologi dalam kes dua ADUN ini. macam ada yang tak kena. Hilangnya tanpa sebab. bila dengar kata speaker PKR dah terima surat perletakkan jawatan. kelam kabut keluar dan pandai pulak menafikan. alasan MC langsung tak masuk akal. kalau dah MC tak kan tak hubungi langsung. tak kan tak tengok berita dalam TV. Apa yang pasti tentu ada dalang yang cukup mahir dalam permainan wayang kulit ni. tak perlulah dijelaskan lagi.

Apa pun sama-sama kita berdoa semoga Allah akan memberikan kita kemenangan dan akan sentiasa bersama dalam perjuangan yang suci tanpa mengharapkan balasan dan pangkat. Kebatilan itu akan lenyap apabila tibanya kebenaran


Pak Katib

No comments: